Ophav: Tkliwi nihiliści opanowujący pozycję dystansu

torsdag den 21. marts 2013

Hvad hvis det var dine døtre og sønner?

Debatindlæg som Politiken ikke bragte, skrevet af Thea:

Årets pressefoto er et stærkt foto af en prostitueret, der har sex med en kunde. Du kan se fotoserien her
I artiklen står der bla ’det er op til den enkelte beskuer at forestille sig hvad der foregår i hendes tanker’

Jeg ser en zombie!

Og min tanker er ’hvad foregår der i hovedet på den mand?!’

Hvor er han henne i denne debat? Hvordan kan han bilde sig selv ind at det er ok? Hvordan kan vi som samfund lade som om det her er i orden?
-
Det er en hel billedeserie og der er billeder af hendes børn og naturligvis følger der tekst med.

Det er et lovligt erhverv så hun har en revisor og en advokat og betaler skat… 
Personligt bliver jeg rasende og harm af at vores samfund vil opkræve skat, at det der foregår på det billede. Se hende øjne! Det er misbrug af et menneske, og jeg mener det er det rene rufferi at staten vil have en andel af det!

Nå men det er lovligt og selvom der nu er mange der ønsker et forbud, så er modstanden større. Så lad os gå lidt ind i det.

Hun betaler skat og da det er et lovligt erhverv, så er der vel ikke noget stigmatiserende i det, vel? Men hendes børn oplever mobning og udelukkelses på grund af hendes erhverv. Hvorfor det? 
Det er vel lige så godt som at være frisør eller lærer?

Hendes søn oplevede afbud fra 20 børn til en børnefødselsdag. Hvorfor det?

Hvem er de børns forældre? Hvad mener de? Skal vi have et forbud? Eller er et forbud forkert?  Hvor er deres stemme?

Er det ok hvis din søn køber sex?

Jeg er så træt af at denne debat kommer til at handle om det helt konkrete; kvinden der sælger sin krop. Er hun lykkelig eller handlet?
Ja det er interessant og vigtigt osv, men det er meget mere interessant er, hvem er det der køber sex? Se på det billede!

Forestil dig – selvom du er mand! At det er dig der ligger der, med det blik og at der oven på dig ligger en stor person, som i sin egen verden af behov, penetrere dig?

Nå det er ikke lige det du tænder på? Smag og behag er forskellig?!

Sjovt nok har jeg aldrig mødt nogen der havde lige denne smag!
Jeg har mødt, ’altså jeg ville jo aldrig selv…. men det må jo være den enkeltes egen sag….’

Ok, men syntes du det er ok at din søn eller din mand skulle være den, der var kunden på dette billede?

Eller hvis din søn eller datter blev prostitueret?

Men det er et legalt, vi skal jo ikke sætte os til dommer over andre… Ok men så lad os se lidt på det:

Jeg har heller aldrig mødt nogen der syntes at deres børn skulle blive prostitueret. Heller ikke selv om de er kønne, langbenede og mangler studiejob. Har du?! (a’ Hvad? Kan jeg ikke stille det sådan op?!)

Kig dig om i din familie. Er der nogen her hvor du tænker at det vil være et godt job som du vil anbefale dem?

Nå, ikke? Nåe.. det er fordi du ikke lige kender nogen, men det betyder jo ikke at det kunne være ok for andre… nå nej…

Det kan jo ikke være rigtigt at vi alle tænker sådan!

Køb og salg af sex foregår i alle samfundslag, så længe der er et flertal der mener at prostitution er et ok erhverv, så må der være nogen der kender nogen for hvem det lige er sagen.

Og jeg vil VIRKELIG gerne høre mere konkret, hvorfor I mener det, og please! lad være med at tale generelt. Tal om din datter og søn, dig selv, din mand eller kone, din opgangskreds og fortæl mig så at det er et ok erhverv. Og fortæl mig at du aldrig vil kigge skævt til den kvinde der er prostitueret eller den mand der køber sex. At du aldrig vil pege fingre og rynke brynet når der åbner et bordel i din gade!

1 kommentar:

  1. Tak for at skære det ud i pap og bøje det i neon Knus Marion

    SvarSlet