Ophav: Tkliwi nihiliści opanowujący pozycję dystansu

tirsdag den 12. marts 2013

Små sko. Der klemmer til....

Lovett:



Kræfterne går godt nok med små sko, her hos mig.
Det seneste 1 1/2 år er gået med at overleve.
Til i går.

Så opdagede jeg, at mine veninder, de jeg er tæt forbundne med gennem prostitutionen, er vanvittigt klemte.

Det gør mig så sorgfuld, at ingen skal høre deres fortællinger.
Hvor mange flere af os skal dø i stilhed, mens kravet om dansk frisind, gjalder ud over os?

Ka´ det virkelig være sandt, at vi nægter at forholde os til - bare lytte på - de mennesker i vort eget samfund, som knap kan overleve efter at være kommet ud af prostitution?

Jeg taler ikke om dem, for hvem det handler om at være tilpas med at være i prostitution. De taler højt og tydeligt nok til, at blive hørt.

Dem jeg tænker på, er alle de andre.
Hende der sidder med sin ødelagte krop. Smerter, sygdom, handicap. Hende der sidder med sit misbrug af alkohol. hash eller stoffer. Hende der ryger ind og ud på psyk. Hende der bor alene med sin bedste ven - en kanin. Hende der er så forbandet stærk, at hun ikke tør lade facaden krakelere. Hende der tager en overdosis eller kaster sig ud i frit fald. Hende der magteløs må se på, at hun svigter sit barn. Hende der ikke kan få social hjælp fordi hun ikke passer ind som tidl. prostitueret.

Ja, hvad med hende?
Tæller hun ikke?

-
Her kan du læse et tidligere indlæg om prostitutionsdebatten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar